Monday, 3 December 2012

SeTiApKeLeBiHaN yAnG aDa......PaStI tErSeLiT sEcEbIs KeSiLaPaN

      Setiap manusia mempunyai pelbagai ragam.ada manusia yang dilihat dengan mata kasar sebagai orang jahat.walaupun,hakikatnya orang itu tidaklah sedemikian.oleh itu,"Don't judge a book by it's cover".orang yang baik pun kadang2 tak berapa baik mana pun.
                 ape2 pun,manusia tak berhak tentukan baik buruk seseorang itu..hanya Allah yang berhak.tapi...kita sebagai hambanya,perlulah berusaha menjadi yang terbaik.bukan senang tau nak jadi yang terbaik ni.kadang kala,orang di sekeliling kita tak support kita dan akhirnya kita berputus asa.tapi.....kita tidak seharusnya berputus asa.kita sepatutnya bangkit dan terus bangkit.jadikan ia satu cabaran yang paling hebat.....

1 comment:

Fatin wahidah said...

Hargailah apa yg dikurniakan kpd kita sblm ia diambil oleh PEMBERInya.....gunakanlah setiap nikmat dengan ucapan syukur ke hadrat ILAHI......Dlm erti kata lain,kita lakukan segala perintahNya & tinggalkan segala laranganNya..."Jgn jd macam kacang yg lupakan kulitnya"....kulit dah bg perlindungan kat kacang pd mulanya ....tp,perlindungan yg diberi tidak diingati...(pandangan je ni).....
oleh itu,,,,hargailah nikmat yg ada pd kita sblm ia hilang.........