Friday 19 January 2018

Crush krup krap Ep1


Suasana di padang yang bising langsung tidak mengganggu hidayah untuk terus memerhati pujaan hatinya. Farid. Ya. Itulah nama yang jejaka yang berjaya mencuri hati hidayah.

"Aya, jom balik. Game dah habis la." Namun,kata-kata sofea tak diendahkan hidayah.

Sofea menumbuk bahu hidayah. "Kejap la."

"Aku tak tahu la apa yang hebat sangat dengan mamat poyo tu. Dalam banyak-banyak jantan,yang tu jugak yang kau berkenan."

"Di mata aku. Dia nampak sempurna."

"Ah..sudah.. Dia dah mula berangan la tu."

"Aya sayang dia seadanya."

"Aya, kau pernah bagitau dia tak yang kau suka dia?"

Aya menggelengkan kepalanya.

"Haa..so..kau rasa dia suka kau ke? Dahla dia tu senior kita. Mesti dia cari orang yang matang,aya."

"Tapi...tapi.."

"Takde tapi tapi..kita balik sekarang. Aku dah teman kau tengok dia. Sekarang ni..kita balik."

"Yelaa.."

Aya menyerah.Dia baru je nak bagi surat yang dikarangnya buat kekasih hati.Dia pasrah.Mungkin lain kali kot.

"Kau tunggu sini jap. Aku nak beli aiskrim. Sedap makan aiskrim time panas-panas ni. "

Aya menuju ke arah Sofea sambil mata melihat ke arah aiskrim. Gedebuk.

"Aduh. "Aiskrim yang Aya beli sudah selamat menyembah bumi.

"Aduh, malunya. Dahla ramai orang tengok aku jatuh." Aya cuba menutup mukanya dengan tangan. Tiba-tiba, ada satu tangan menghulurkan sapu tangan.

Aya masih menundukkan mukanya."Terima kasih. Nanti saya basuh sebelum pulangkan kat awak. "Aya terkejut sampaikan ternganga mulutnya apabila melihat Farid berada di hadapannya.

"Oke. " Farid terus berlalu meninggalkan Aya yang masih kaku di situ

"Aya, kau oke tak ni? "Sofea terkejut melihat reaksi Aya yang masih kaku. Bagaikan patung cendana.

"Aku.. Aku..oke. "Sambil tersengih

"Jom kita pergi basuh dulu aiskrim yg melekat kat tangan kau tu. "

Sofea memandang Aya yang tersenyum sambil memegang sapu tangan.

"Aku tahu la Farid yang bagi. Tapi janganlah kau abaikan aku. Aku ada kat depan kau ni, Aya. "
"Sorry.. Sorry, pia. Aku terkejut sangat. "

"Nampak la terkejut kau tu. Sampaikan, aku lambai tangan kat depan muka kau pun. Kau tak sedar tadi. "

"Oh. Yeke. "

"Yela, cik kak oii. "

"Memandangkan baju kau dah bersih sikit. Kita balik terus. Nanti, apa lagi yang jadi pun, aku tak tahu. Hero dah balik rumah. Takde orang nak selamatkan kau dah lepas ni. "

"Ala.. Kau kan ada. "

Mereka berjalan sambil bergelak ketawa.

No comments: