Monday 26 November 2018

SETIA

                                                Assalamualaikum... 


Haii.. Kali ni kan.. Aten nak bg pandangan mengenai setia.. Harap korang terima la pandangan aten..
                         
S- Sayang awak apa adanya
E- Elakkan fikir negatif
T- Terus terang dengan pasangan
I- Ingat selalu dan selitkan nama pasangan dalam doa
A- Amalkan sikap tolak ansur dalam hubungan    


Setia ni senang je tapi susah bagi sesetengah orang.. Cakap memang senang.. Ramai yg cakap, "saya setia dengan awak. " "saya sayang awak sorang je." macam2 lagi laa ayat2 sweet tp hakikatnya si dia ade orang ketiga, keempat, malah lebih lagi.. Golongan mcm ni sebenarnya tak konfiden lg utk 1 hubungan.. Jadi, dia masih mencari dan mencari.. Tanpa sedar.. Dia dah lukakan hati yang berharap pada dia dengan seikhlas hati..


Untuk mulakan 1 hubungan, hanya perlukan kepercayaan dan tolak ansur.. Saling memahami sikap pasangan.. Sebahagia mana pon pasangan tu, still ada gaduh2.. Gaduh2 tu oke utk jadikan hubungan kita matang tapi elakkan la bergaduh selalu.. Kalau boleh, gaduh skejap je..


"Tetamu takkan masuk klau kita tak bukak pintu" Take care hati masing2.. Ujian selalu ada utk uji kesetiaan kita.. Kita akan nmpk ada orang yg lagi baik daripada pasangan kita.. Tapi jangan kita senang2 terima yg lain.. Sebabnya.. Yg nampak baik di mata tapi belum tentu baik di hati..


Untuk awak yg setia dengan aten.. Tenkiu sayang.. Smoge hubungan kita kekal hingga ke jannah.. Sorry utk perangai sy yg annoying terlampau..



                                                    
                                                                      Doa yg baik2


P/s: Untuk awak yang setia.. Teruskan setia.. Jangan dendam pada ex yg curang.. Jadikan ia sebagai pengajaran buat kita.. In syaa Allah.. Kita akan dapat pasangan yg setia juga akhirnya..

No comments: