Thursday 6 March 2014

8 rangkaian kata kata indah Rabiatul Adawiyah

1.barangsiapa yg menyukai sesuatu,nescaya byk menyebutnya 
    
2.Mencari rumah utk djdkn tmpt tggl amt mdh,ttp m’cri jiran adlh sukar

3.Apabila ad kgmbiraan dgn musibah spt kgbiraannya dgn nikmat,itulh tnda keredhaan Allah

4.Tuhanku…tdk ku dgr suara binatang mengaum,tdk ku dgr desiran pohon b’geseran,tdk ad air yg mngalir,tdk ad siulan burung yg mnyanyi,tdk ad nkmtnya teduhan yg mlindungi,tiada nkmtnyatiupan bayu yg b’tiup nyaman & tdk ad dentuman yg menakutkan melainkan ia mnjd bukti keESAan serta tiada satu pun yg sma dgnMu

5.Biar waktu yg m’buktikan bhw tiap lgkh yg dpijak,tiap titisan drh & keringat yg mngalir,tiap jiwa yg melyg,akn smpai pd satu keadaan di mna keadilan adlh nadinya,kesejahteraan adlh nafasnya,kebjksanaan adlh sifatnya & redha Allah adlh tujuannya

6.Ya Allah,Ya Tuhanku….aku brlndung kpd Engkau drpd sgla yg bloh mmsongkan aku drpd sgla pndinding yg bleh mndnding antara aku dgn Engkau

7.Tuhan m’bri kta 2 kaki utk brjln,2 tgn utk mmgang,2 tlnga utk mndgr & 2 mata utk mlihat….ttp…mengapa Tuhan hanya m’angerahkan sekeping hati?...kerana…Tuhan telah m’brikan sekeping hati kpd seseorg utk kta mncrinya..ITULAH yang DINAMAKAN CINTA


8.Jika aku menyembahMU krn tkut drpd api nrkaMu…maka,bakarlah aku d dlmnya!dan jika aku menymbahMu krn tamak pd syurgaMu..maka,haramkanlah aku drpdnya!ttp,jika aku menyembahMu krnkecintaanku kpdMu…maka,brilah aku peluang utk melihat wajahMu yg Maha Besar & Maha Mulia itu 

No comments: