Wednesday 1 July 2015

Tart telur + cinta E24

seminggu berasa begitu pantas..tup tup..kak jue plak nak kawen.entah kenapa dengan aku ni?pagi2 ni,sepatutnya segar + heppy tp tak plak heppy macam family aku yang lain..

"nisa,apesal monyok aje ni?ada masalah ke?"macam biasa la..kak jue akan ambil berat soal adik kesayangan dia ni.

"takde pape la kak jue.cuma sedih sikit.mesti kak jue jarang balik nanti.nisa takde kakak dah la"

"alolo..syiannye dia.nak kawen jugak ke?"kak jue tolak2 bahu aku dengan bahunya

"nak..."panjang pulak aku jawab

"amboi..gatal nak kawen..cakap kat umi"kak jue mengugut

aku tak caye kak jue berani,"cakapla.."

"umi..ada orang.."tak sempat kak jue habiskan ayat,aku dah kasi tutup mulut kak jue

"senyap la kak jue.."

"haa..nak ape?"

"hee..nak nasi umi.lapar.."aku mencelah

"nak nasi pun cakap kat umi.pergi ambil kat dapur tu.budak ni"umi mengeleng n berlalu untuk menyambung kerja2 di dapur

"ohh..ada nasi ek"aku buat2 baru tahu

"ohh..ada nasi ek"kak jue mengajuk ayat aku

"iskk kak jue ni.ajuk kita plak.nak mandi dulu la..kak jue dah mandi belom?nanti,pengantin laki lari sebab pengantin perempuan busyuk...haha"aku lari keluar dari bilik kak jue.kak jue dah lempar bantal golek dia yang gebu gebas tu kat aku

"wek!tak kena"aku sempat menjelir

"mama,kita nak ke mana ni?"

"kita nak pergi kenduri rumah mak cik rahmah.anak dia kawen"

syahmi diam..dia memikirkan sesuatu.dah nak kawen rupanya.bunga bukan sekuntum,kumbang bukan seekor

"ohh..ma,nanti kejutkan syah tau"dia takde mood pulak selepas tahu hala tuju mereka hari itu

"yela"

"Bang..cuba tengok gambar tunang anak rahmah ni.cantik kan?"

"cantik..bakal suami pun segak"

berbulu pulak telinga aku..apesal ngan mama dan papa ni?syahmi meletakkan headphone pada telinganya..dengar lagu lagi baik

"syah nak tengok tak?..eh..dah tidur pulak.orang nak suruh dia kenal"

"kalau syah dengan nisa kawen.mesti dapat anak comel2 kan bang?"

"awak ni,ke situ pulak diangannya."

"saya teringin je.anak kita tak kawen lagi.rahmah dah bercucu dah.awak tak teringin ke?"

"teringin tu memang la teringin tapi tunggu aje la"

suasana sunyi..masing2 memasang angan


BERSAMBUNG


No comments: