Friday 19 June 2015

Tart telur + cinta E19

"mak siti cakap aunty panggil nisa tadi,kenapa?"

"ohh..takde pape la.ingat nak kenalkan nisa dengan anak aunty,syahmi tapi nisa takde tadi.takpe la.nanti aunty kenalkan."

"ohh..ok la aunty"

setelah selesai majlis..abi dan umi nisa minta diri untuk pulang namun dihalang oleh Dato' Harun dan Datin Jamilah

"korang tak payah balik la.tidur aje kat sini.lagipun banyak lagi bilik kat rumah ni.bilik bilik dah siap kemas dah"

dengan muka yang serba salah,"takpe la.susahkan korang anak beranak je."abi menjawab

"tak payah balik lagi la.kau duduk aje kat sini dulu.lagipun,sekarang memang musim cuti."giliran Dato' Harun mencucuk jarum

"kalau dah korang suruh,kami ikutkan aje.kami balik besok aje la"abi mengalah jugak akhirnya

what!abi,nak tidur kat sini.ala..aku tak biasa la tidur rumah orang.nasib baik bawak baju lebih,kalau tak,xpasal2 pinjam baju pulak..dahla menumpang..haih..nisa mengomel di dalam hati.

"umi,tidur sini?"aku buat buat tanya umi

"dah itu keputusan abi kamu.ikut aje la.lagipun,abi bawak kereta jauh jauh ni,mesti letih."umi turutkan aje

"yela..yela.."aku buat muka toya

"jom aunty tunjukkan bilik nisa"

"baiklah aunty"

"korang berbual la kat bawah dulu ye.aku bawak nisa masuk bilik dulu."

"aunty,anak perempuan aunty tak balik ke?"aku berbasa basi sebelum sampai ke bilik

"anak aunty tu memang jarang balik tapi dia dah nak balik dah tu.katanya hujung bulan ni"

"ouh.jauh ke dia belajar?"banyak tanya pulak aku ni.hihi

"jauh la jugak.australia"

"ouh"aku bagi ayat comel ni je.katil dia mesti empuk gila kan?kalau boleh landing atas katil best ni..aku dah berangan

"ok..dah sampai.nisa masuk bilik yang sebelah kanan tu ye.aunty tak masuk sekali ni takpe ke?"

"takpe je aunty.aunty bagi bilik pun dah kira baik.terima kasih aunty"

"ala..sikit je ni aunty bagi.harap nisa selesa la"

aunty milah dah turun tangga,nisa berada dalam dilema pulak..jap-jap..tadi aunty ni cakap kanan ke kiri ha bilik aku?nak tanya,segan pulak..adoii..nisa tergaru-garu kepalanya yang tidak gatal

"nisa!kenapa tak masuk lagi tu?bilik tak ok ke?"jerit aunty milah dari jauh setelah melihat beg nisa masih di tangga

"eh!takde la aunty.cantik..ok dah ni"aku masuk jela..takde pantang larang pulak pasal bilik kan

Syahmi yang sedari tadi sibuk di majlis terasa berlengas badan waktu tu terus meminta diri tuk ke bilik,sekarang ni masih lagi mandi.

"dah pukul berapa ni?lama sangat ke aku mandi?mesti semua dah balik"dia terus pergi ke almari dan menyarung t-shirt lengan pendek dan seluar bawah pendek (melebihi lutut)

"wah!sedapnya berguling guling."sedang nisa berguling di atas katil.dia terdengar ..

"meow..meow.."

"itu kucing.kat mana pulak bunyi tu datang?"dia tercari cari.

nisa terkejut setelah melihat kucing datang ke mukanya dengan tiba tiba,"ahhhh..."kakinya terlanggar bucu katil sehingga berdarah

"siapa pulak bising-bising kat sebelah tu?ada orang ke?"Syahmi rasa terganggu dengan jeritan seseorang.dia terus meluru ke bilik sebelah

"aduii sakitnya..syuuhh..jangan dekat ngan aku.pergi.."nisa memang takut dengan kucing.dihalaunya kucing tu yang semakin mendekat

"mimi..mimi ke yang jerit tadi?kuat betul mimi jerit"Syahmi mengangkat kucingnya



BERSAMBUNG











No comments: