Friday 19 June 2015

Tart telur + cinta E20

"eh!mimi kan kucing.acaner la mimi boleh jerit"

"awak!sayalah yang jerit tadi"nisa tiba tiba muncul di sebalik katil.disangkanya,orang itu melihatnya,rupanya tidak.patutlah dia duk tegur kucing aje

"astaghfirullah..ada orang rupanya.awak ni siapa?"terkejut dia setelah melihat gadis di celah katil

"saya anak kawan tuan rumah ni"dia juga tak kenal mamat yang tiba tiba masuk ni

"ouh..awak buat apa kat bilik ni?saya anak tuan rumah ni"syahmi menjawab tanpa disoal siapa dirinya kerana dia yakin,perempuan ni tak mengenalinya

"mak awak suruh kami tidur sini.sorry la.saya takut kucing.ermm,awak ada minyak gamat tak?"dah alang-alang dia datang baik aku mintak sekarang

"kenapa?"syahmi jadi bingung sekejap

"nak makan"ujar nisa slumber.syahmi terkejut

"takde la.ni haa..kaki terluka..takut melarat pulak"dia memang pantang kalau luka.pasti dicari minyak gamat la

"laa..kenapa tak cakap awal-awal?"dia terus berlalu mencari first aid

orang cakap la ni.haihh..jap..macam pernah lihat je muka mamat ni.kat mana ek?.nisa bermonolog sendiri..

syahmi menghulurkan first aid kepada nisa.dia macam kenal aje perempuan ni.giliran syahmi pulak berfikir.dia merenung wajah nisa

"awak..thanks.."nisa jadi serba salah pulak pabila melihat syahmi merenungnya

"awak ni siapa ha?kita pernah kenal ke?"

ambik kau nisa,dia tanya terus.dia tanya banyak pulak tu.kau nak jawab apa..

dengan serba salah,"ok..first,saya nak mintak maaf.kita pernah jumpa kat satu warung beberapa hari yang lalu.awak ingat tak kat sorang perempuan yang awak cakap pandang awak?"sekali lafaz aje nisa bercakap.dia pejam mata sebab takut kena marah lagi

syahmi buat muka serius,"jadi,awak ni lah ye.kecik aje dunia ni.saya ingat tak boleh jumpa awak dah"kemudian tersenyum

nisa membuka mata perlahan lahan,"eh!awak tak marah?"pelik pulak dia dengan perangai syahmi ni

"buat apa nak marah?saya nak minta maaf jugak.sebenarnya,saya bad hari tu.nasib awaklah jumpa saya waktu saya badmood"

nisa terangguk-angguk mendengar penerangan syahmi

"anyway,saya syahmi.awak?"

"nisa.jadi,kosong-kosong ek?"

"takde pape la..ok.saya keluar dulu.awak guna la apa-apa kat dalam first aid tu ye.lepas guna,letak aje kat situ"terang syahmi sebelum keluar

"sebelum saya lupa,awak sepatutnya masuk bilik kanan tu.mimi memang selalu keluar masuk bilik ni.lagipun ni bilik adik saya.tapi,takpe.awak duduk aje kat sini.jangan rasa serba salah pulak ye.saya dah bawak keluar mimi.tugas awak,tutup pintu je.jangan bagi mimi masuk."sempat lagi syahmi berpesan.dia dapat mengagak yang nisa tersilap masuk bilik

No comments: