Sunday 22 February 2015

Tart telur + cinta E6

          Kenanga Mall tidak begitu sesak dengan manusia pada hari itu. Senanglah hati 2 sahabat ni berjalan mencuci mata.
       "Sarah.. kau nak beli pape x? "
       "Hmm.. entahlah. Aku tengok tengok jela dulu. Lagi pun, kita ni jalan jalan je "
         "Ouh.. xpe lah. Kita tengok dulu yep. Kau dah ada ke baju untuk majlis kak jue? "..Sarah mengeleng
       "Haa.. sebut pasal kak jue.. mane lah akak aku ni? Tadi bukan main lagi suruh kita pegi cepat.. tup tup.. dia yang lambat... bla.. bla.. bla.. "
       "Oiii cik adik.. kalau nak membebel,membebel jauh jauh.. jangan nak kacau kitaorang yang sedap makan ni "tetibe sorang laki menegur Nisa yang duk membebel dari tadi..
Dia memang pantang kalau ada orang kacau dia makan.. lebih lebih lagi ketika dia sedang makan kue  feberetnya,si 'tart telur'
         "Oppsss..."Nisa tutup mulut dan terus lari
          "Minta maaf ye bang.. kawan saya tu pemalu sikit orangnya.. saya pegi dulu. Assalamualaikum.. "Sarah bertindak membela Nisa seperti biasa.selepas itu, dia terus mengejar Nisa.
        Isk...apesal la aku tak sedar ada orang kat situ tadi. Malu lah.. mana nak letak muka aku ni... Nisa bermonolog sorang diri
        "Nisa... apesal blah macam tu je? "Kadang dia pelik, Nisa biasanya akan pertahankan dirinya tapi tadi xla pulak
         "Eh.. hmm.. macam mana orang tu? Dia marah sangat ke? "Bertubi tubi Nisa menyoal Sarah
          "Kau ni.. xde pape lah.. dia tegur je tu.. dah kau memang bising tadi.. xpayah nak fikir sangat la.. "
          "Smart sangat la abang tu, aku terkedu..hihi"tergedik gedik pulak Nisa
          "Isk.. aku sekeh jugak budak ni karang...jangan layan sangat ke 'gatal'an"kau tu...
(BERSAMBUNG)

No comments: